4 מיתוסים שאנשים שאינם רוצים (באמת) לרוץ, משתמשים בהם.

4 מיתוסים שאנשים שאינם רוצים (באמת) לרוץ, משתמשים בהם.

"מה??? אתה רץ? אתה לא מרגיש גרוע בגלל זה?" , "אתה אינך נפצע שוב ושוב ושוב?!"

רבים מאיתנו שומעים את המשפטים הללו שוב ושוב מהחברים "הלא רצים" שלנו. אנו שומעים משפטים כאלו בייחוד כאשר אנו רצים חובבים בתחילת דרכנו בתחום, ועוד יותר אם אנו סובלים מעודף משקל, נמצאים ממש בתחילת הדרך (רמת הליכה)  ואין לנו מבנה גוף אולטימטיבי של רץ.  

האמת על כל המיתוסים היא שאין בהם אמת.

איך אנו יודעים?

כי ליווינו אלפי רצים, עם נכויות, עודף משקל, בגילאים שונים. 

בסופו של דבר מי שהסכים להגיע לאימון אחד, הציב לעצמו יעד אחד ראה איך חיים שלמים משתנים לו מול העיניים. (לטובה כמובן).

אז מה הם המיתוסים הנפוצים על ריצה?

"ריצה גורמת נזק לברכיים ".

אחד המיתוסים השכיחים ביותר הוא כי ריצה גורמת נזק לברכיים. מחקרים מוכיחים כי הדבר רחוק מן האמת. מדד מסת גוף גבוה מכניס אותך לסיכון גבוה יותר בשל עומס על מפרק הברך.  עפ"י מחקרים רבים רוב הרצים הינם בעלי BMI נמוך ולכן המפרקים שלהם בריאים. עובדה  זאת שמה אותם בסיכון נמוך ביותר לחשש כי יפתחו בשלב מאוחר יותר בחיים דלקת פרקים. 

הריצה גם מסייעת לצפיפות העצם, ישנם מחקרים המוכיחים כי אם תקפיד על ריצה לאורך שנים, הברכיים תהיינה בסדר גמורות.

מה עושים בכל זאת אם אתם סובלים מעודף משקל? 

שילוב של אימונים מבוקרים, עם אימוני חיזוק, ותהליך תזונה נכונה – יביאו אתכם לתוצאה הרצויה מבלי לגרום נזק לברכיים. 

"אני לא נראה כמו רץ, אז איך אוכל לרוץ?"

ההנחה המקובלת היא כי כל הרצים הם רזים ודקיקים. האמת היא כי יש רצים במגוון רחב של משקלים, יכולות  ומבני גוף. בארה"ב בשנה שעברה, למעלה מ -17 מיליון רצים סיימו מקצי ריצה בתחרויות שונות בין 5 ק"מ ועד אולטרא מרתון. 

לא צריך "להיראות כמו רץ" על מנת להיות רץ. שרכו את הנעליים והתחילו לרוץ ק"מ אחר ק"מ, הקפידו על שגרת אימונים רציפה וקבועה ותראו לכל הספקנים שמסביב שגם אתם רצים. 

מחקרים מוכיחים שעדיף להיות אדם מלא שעושה ספורט, מאשר אדם רזה שאינו פעיל גופנית. 

"אז מה, עכשיו אני צריך לרוץ מרתון בכדי להחשב רץ?"

אינכם צריכים להיות מרתוניסטים בכדי להחשב אצנים. רוצו את המרחקים המתאימים לאופי שלכם, לרקע ולנסיון שלכם בריצה , לרצונות ולאילוצים האישיים והמשפחתיים  שלכם. 

אני מכיר רבים שאין בסל השאיפות שלהם שום רצון לרוץ מרתון.  לא צריך לרוץ מרתון על מנת להיחשב רץ. 

שימו דגש על מרחק הריצה המדויק הגורם לכם לאושר ועונה לכם על הציפיות האישיות מבלי הצורך להוכיח משהו למישהו אחר. 

"אני כבר מבוגר מדי"!

גיל הבשלות בריצה הוא סביב גילאי 40. לא פלא שרצים רבים מתחילים לרוץ בשנות ה 40 המאוחרות שלהם ולאורך השנים משפרים את התוצאות שלהם עוד ועוד. 

המתאמן הכי מבוגר ב E-sports הוא בן 75 ורץ מרתון. יש לנו רצים בני 72 , בשנות ה 60  המאוחרות וכמובן צעירים הרבה יותר. 

אין גבול לגיל בו ניתן להתחיל לרוץ. מיכל החלה לרוץ אצלנו בגיל 69, היא משתתפת במחנות אימונים ועושה חייל- בקיצור – צאו לרוץ. 

רוצו בעוצמה!

Leave a Reply

Your email address will not be published.