3 מיתוסים שאנו צריכים להפסיק להקשיב להם הנוגעים לריצה

3 מיתוסים שאנו צריכים להפסיק להקשיב להם הנוגעים לריצה

 

"אתה רץ? אתה לא מרגיש גרוע בגלל זה?" , "אתה אינך נפצע שוב ושוב?!"

רבים מאיתנו שומעים את המשפטים הללו שוב ושוב מהחברים "הלא רצים" שלנו. אנו שומעים משפטים אלו בייחוד כאשר אנו רצים חובבים בתחילת דרכנו בתחום, וביתר שאת אם אנו סובלים מעודף משקל ואין לנו מבנה גוף אולטימטיבי של רץ.

יש המון מיתוסים על ריצה – אין בהם בהכרח אמת:

  • "ריצה היא גורמת נזק לברכיים".

אחד המיתוסים השכיחים ביותר הוא כי ריצה גורמת נזק לברכיים. מחקרים מוכיחים כי הדבר רחוק מן האמת. מדד מסת גוף גבוה מכניס אותך לסיכון גבוה יותר בשל עומס על מפרק הברך. עפ"י מחקרים רבים רוב הרצים הינם בעלי BMI נמוך ולכן המפרקים שלהם בריאים. עובדה  זאת שמה אותם בסיכון נמוך ביותר לחשש כי יפתחו בשלב מאוחר יותר בחיים דלקת פרקים.

הריצה גם מסייעת לצפיפות העצם , ישנם מחקרים המוכיחים כי אם תקפיד על ריצה לאורך שנים, הברכיים תהיינה בסדר גמורות.

 

  • "אתה לא נראה כמו רץ, אז איך אתה יכול להיות רץ?"

הנחה המקובלת היא כי כל הרצים הם רזים ודקיקים. האמת היא כי יש רצים במגוון רחב של משקלים, יכולות  ומבני גוף. בארה"ב בשנה שעברה, למעלה מ -17 מיליון רצים סיימו מקצי ריצה בתחרויות שונות בין 5 ק"מ ועד אולטרא מרתון.

אתה לא צריך "להיראות כמו רץ" על מנת להיות רץ. שרוך את נעלייך, התחל לרוץ ק"מ אחר ק"מ , הקפד על שגרת אימונים רציפה וקבועה ותראה לכל הספקנים שמסביב שגם אתה רץ.

 

  • "אתה צריך לרוץ מרתון כדי להיחשב רץ אמיתי."

המרתון הינו המרחק המינימלי בתחרויות הריצה הנחשב למרחק משמעותי בעיני רצים רבים.

אינך צריך להיות מרתוניסט בכדי להיות אצן. רוץ את המרחקים המתאימים לאופי שלך, לרקע ולנסיון שלך בריצה , לרצונות שלך וליכולות האישיות שלך להשקיע זמן באימון.

אני מכיר רבים שאין בסל השאיפות שלהם שום רצון לרוץ מרתון.  אינך צריך לרוץ מרתון על מנת להיחשב רץ.

שים דגש על מרחק הריצה אשר גורם לך להנות מהריצה מבלי הצורך להוכיח משהו למישהו אחר.

רוצו בעוצמה!

Leave a Reply

Your email address will not be published.