הקשר בין הצלחה לריצה בקבוצה השכם בבוקר

הקשר בין הצלחה לריצה בקבוצה השכם בבוקר

אחת לכמה ימים אני נשאל למה כדאי לרוץ? המהדרין שואלים- אוקיי אם אתה כבר רץ, אבל למה בשעה 5:30 בבוקר?

אני משיב שיש קשר ישיר בין הצלחה בחיים לריצה מוקדם בבוקר. יותר ויותר מחקרים מוכיחים עובדה זאת.

במאמר זה אנסה להאיר את הגורמים המשמעותיים ביותר לקשר הנ"ל.

מחקרים מצאו כי אנשים שמתעוררים השכם בבוקר, הם בדרך כלל אנשים שיותר נוקטים ביוזמה ובפעולות שמסייעות לפתור מראש בעיות שעלולות לצוץ, מאשר אנשים שנשארים ערים עד לשעות הקטנות של הלילה ומתעוררים בשעה מאוחרת. אנשים אלו, בדרך כלל בעלי מזג נעים יותר ומאושרים יותר מאשר ציפורי לילה.  אלו המוסיפים להרגל זה גם פעילות גופנית בשעות הבוקר המוקדמות, חווים אף הצלחה גבוהה יותר.

הפסיכולוג והסופר האמריקאי טראוויס בראדברי, נשיא חברת ההכשרה והייעוץ בתחום האינטליגנציה הרגשית, TalentSmart פרסם ואף הוציא ספר בנושא. הוא הציג מאמר ברשת החברתית העסקית לינקדאין בו הציג רשימה של  הרגלים עליהם מקפידים אנשי עסקים מצליחים ומשכימי קום מדי בוקר.

בדקתי את  הקשר להתנהלות בקבוצה למימצאיו של הפסיכולוג בראדברי וגיליתי נקודות רבות המשיקות זו לזו.

אלו ההרגלים שאם תפעלו על פיהם תעלה בהכרח רמת ההצלחה שלכם –

  1. לשתות מים עם מיץ לימון.

"שתיית מים על מיץ לימון סחוט מיד לאחר שקמים בבוקר מקפיצה את רמת האנרגיה הן מבחינה גופנית והן מבחינה שכלית", כתב בראדברי. "לאחר השתייה, יש להמתין 15-30 דקות לפני שאוכלים משהו, וזה משך זמן מושלם להתעמלות", הוסיף. כבר נכתב בעבר רבות על חשיבות השתיה לפני אימון לאחר לילה שלם של צום. לפני אימון ריצה נקפיד על שתיית שתי כוסות מים (רצוי עם לימון) על מנת לאפשר לגוף את הנוזלים להם הוא זקוק למהלך האימון.

  1. פעילות גופנית.

אנשי עסקים ומנהלים ידועים כמו הבעלים של אימפריית וירג'ין, ריצ'רד ברנסון, מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל סטארבקס, הווארד שולץ, ומנכ"ל וולט דיסני, בוב אייגר, מתעוררים זמן רב לפני שש בבוקר כדי לעשות פעילות גופנית.

מחקר שנערך במכון המחקר של מזרח אונטריו בקנדה מצא כי אנשים שעשו התעמלות פעמיים בשבוע במשך 10 שבועות נהנו משיפור כישוריהם החברתיים, האקדמאים והגופניים. מחקר נוסף שבוצע באוניברסיטת בריסטול מצא כי אנשים שעשו התעמלות מדי יום היו אנרגטיים יותר ובעלי גישה חיובית יותר.

כתבתי בעבר אודות האנדרופינים המופרשים בגוף במהלך הריצה. אלו גורמים לתחושת "היי" במהלך ולאחר האימון, מטעינים את המתאמנים באנרגיה גבוהה ומאפשרים בכך עבודה יומיומית בהספק גבוה.

  1. להתנתק.

אחד היתרונות באימון הריצה הוא היכולת להתנתק מטרדות היומיום, נקיון הראש והנפש מכמות הדברים האין סופית שמטרידה אותנו במהלך היום.

שעה בבוקר , עוד טרם ההגעה לעבודה, בפארק, בים או סתם באוויר הפתוח, תאפשר לך להקשיב לקול הפנימי שלך.

"אם אתם מתעוררים וצוללים ישר לאי-מיילים, טקסטים ופייסבוק, יש סיכוי גדול יותר שתאבדו את כושר הריכוז, והבוקר שלכם יתנהל על פי הצרכים והרצונות של אנשים אחרים", כתב בראדברי. "הרבה יותר בריא להקדיש את הדקות הראשונות יקרות הערך של היום לעשיית משהו מרגיע, אשר יקבע טון רגוע וחיובי יותר להמשך היום".

  1. לאכול ארוחת בוקר בריאה.

"כל דבר שתאכלו לארוחת בוקר כבר יציב אתכם בעמדת עדיפות על פני אנשים רבים אחרים. אנשים שאוכלים ארוחת בוקר נוטים פחות לסבול מעודף משקל, נהנים מרמת סוכר יציבה יותר, ונוטים להיות פחות רעבים במהלך היום. ואלו רק הנתונים הסטטיסטיים לגבי אנשים שאוכלים כל דבר לארוחת בוקר", כתב בראדברי.  

אם תאכלו מזון בריא לארוחת בוקר, הדבר יסלול את הדרך ליום פורה בעבודה. ארוחת בוקר בריאה נותנת לכם אנרגיה, משפרת את הזיכרון לטווח קצר, ותסייע להם להתרכז לפרקי זמן ממושכים יותר.

אנשים שמתאמנים בכל בוקר – מקפידים לאכול ארוחת בוקר מיד לאחר האימון. הדבר גורם לאיזון קלורי במהלך היומיום ולשמירה על משקל תקין.

  1. מודעות קשובה.

המאמץ בריצה מלמד את הרץ להקשיב לגופו. הן לקולות הפנימיים והן לעומסים הפזיים המופעלים על הגוף. כניסה לרצף של ריצה בדופק נוח, עשוי ליצור כניסה למצב תודעתי של התבוננות ממוקדת בחוויית ההווה. הריצה מאפשרת לך לחוות את החוויה לפרטי פרטים ואף יוצרת תחושה של נקודת מבט הצופה מעל על הסיטואציה.  

בראדברי מציג מחקרים המראים כי מודעות קשובה מסייעת להתמודד עם מתחים, משפרת את יכולת המיקוד, ומגבירה את היצירתיות ואת האינטליגנציה הרגשית.

  1. לקבוע יעדים יומיים.

"המדינאי האמריקאי בנג'מין פרנקלין הקפיד באופן כפייתי על תכנון יומו. מדי יום, הוא היה מתעורר בשעה ארבע לפנות בוקר, ומכין תוכנית מפורטת לאותו יום", כתב בראדברי.

תכנון מוקפד ושקול של היום יגביר באופן חד את הסיכוי להשגת היעדים שקבעתם לעצמכם. "אני מעדיף לקבוע את היעדים היומיים שלי אחרי שאני עושה מדיטציית קשיבות, מכיוון שהרוגע והבהירות שהיא מביאה עמה מסייעים לי לקבוע יעדים מוגדרים ויעילים", הוסיף.

באופן זהה לחלוטין פועל הרץ בקבוצה. הוא מגיע לאימון כשהוא יודע לפרטי פרטים, מה יהיה באימון, מה תכלית האימון ומה ייחשב מבחינתו כהצלחה.

  1. יעדים צריכים להיות מעשיים.

על מנת ליצור רעב, תשוקה והתמדה בריצה אנו מציבים יעדים לכל מתאמן בקבוצת הריצה. אין טעם לקבוע יעדים אם הם לא מעשיים. אנו מקדישים זמן רב על מנת להציב על לוח השנה יעדים ברי ביצוע לכל מתאמן.

תוכנית האימונים וקביעת היעדים זהה לחלוטין לאופן בו אנשים מצליחים מתכננים את הצלחת הקריירה שלהם.

בדיוק כמו בריצה- התמקדו בדברים שיסייעו לקידום הקריירה שלכם, לא משנה כמה הם מרתיעים אתכם, והציבו אותם בראש רשימת המשימות היומית. אם תשלימו תחילה את המשימות הקשות, תחושת ההישג והאנרגיה החיובית תלווה אתכם במהלך שארית היום".

  1. לדעת לומר "לא".

"לא" היא מילה עוצמתית אשר תסייע לכם להגן את שעות הבוקר יקרות הערך. כאשר אתם מחליטים לסרב לבקשות, הימנעו מלומר משפטים כמו "אני לא חושב שאני יכול" או "אני לא בטוח". סירוב למחויבות חדשה נועד לאפשר לכם לעמוד במחויבויות הקיימות, והזמן שלכם בשעות הבוקר הוא מחויבות חשובה.

יתר על כן, מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו מצא שאנשים שמתקשים לומר לא, נוטים יותר לסבול ממתח, שחיקה ואפילו דכאון.

כאשר אתה מחויב להגיע ל 3-4 אימוני ריצה השכם בבוקר, בהכרח אתה לומד לומר לא למסיחי דעת כמו תוכניות טלוויזיה בשעות הלילה האוחרות, בילויים עד לאמצע הלילה וכד'.

 

לסיכום-יש קשר ישיר בין קימה מוקדמת, עשיית ספורט והצלחה. קשה לשנות הרגלים רבים בבת אחת. אמצו לעצמכם הרגל אחד בכל פעם בדרך להצלחה שלכם.

רוצו בעוצמה!

Leave a Reply

Your email address will not be published.