המשולש הקדוש

המשולש הקדוש

לא ניתן להצליח לרוץ לאורך זמן ללא הקפדה על "שלושת היסודות בריצה":

חז"ל אמרו – על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. עם הזמן גיליתי שהרבה דברים מסתדרים בשלושה – בצבא- עמדנו בשלשות, ניהול עסק עומד בסופו של דבר על שלושה יסודות – כוח יצור, עלות מוצר וביקוש ניתן למנות עוד הרבה דברים שמסתדרים בשלוש אבל היום אני מבקש להציג לרץ המתחיל והוותיק את הבסיס להצלחה בריצה. רץ שלא יקפיד על שלושת היסודות הללו יקשה עליו מאד לחוות הצלחה לאורך זמן.

שלושת היסודות של ריצה הם כושר אירובי, חיזוק שרירי הגוף, גמישות.

נדמה זאת לרכב הכי חדיש שקיים בשוק – ללא מנוע (כושר אירובי) הוא בוודאי לא יצליח להניע. ללא בלמי זעזועים (חיזוקי השרירים) כל בור, מהמורה בדרך תגרום לנזק בשלד הרכב וללא גמישות (רצועות הרכב, ציריות) הרכב פשוט לא ייסע.

 

איך נבצע זאת?

כושר אירובי: כשאני מדבר על –"כושר אירובי" הרי שאני מתייחס לכל פעילות גופנית בדופק שהינו נוח ובתנועה רציפה- קרי – שחייה, ריצה, הליכה, רכיבה וכד'. יש מספר סוגים שונים של ריצות עליהם ארחיב בפעם אחרת, אך אומר שלרץ המתחיל לחלוטין, אמליץ לשלב הליכה וריצה ולרץ המנוסה יותר לשלב ריצה בקצב נוח ובדופק נמוך. לרץ שאינו נעזר בשעון דופק אסביר ואומר שדופק נמוך הינו דופק בו הנך יכול לדבר בחופשיות במהלך ריצה.

חיזוקים: במהלך הריצה שלד האדם סופג מהלומות חוזרות ונשנות. אזורים מסוימים הינם רגישים מאד כגון: הברכיים והגב. בגוף שאינו מתוחזק ושריריו חלשים הדבר עלול לגרום לשברי מאמץ. על מנת להקל על עוצמת אפקט הפגיעה עלינו לחזק את שרירי כל הגוף בכלל ובייחוד את שרירי הרגליים. אנו נבצע תרגיל מכרעיים, סקוואטים מדרגה ועוד. ניתן למצוא באתר Esport סרטונים המדגימים תרגילי חיזוק.

גמישות: והיה וניקח גומי ונניח אותו למשך שבוע בשמש הוא ייחלש משמעותית, הוא יחל להיסדק, ובשל חוסר גמישותו כל משיכה ולו הקטנה ביותר תגרום לו להקרע. הדברים נכונים בדיוק גם לגבי שרירי גוף האדם. שרירי שאינו מתוח, שאינו גמיש, ייפצע וייקרע ביתר קלות. ניתן למצוא באתר Esport סרטונים המדגימים תרגילי חיזוק.

 

לסיכום: מתאמן המעוניין להצליח להתאמן ללא פציעות בצורה מקדמת ומועילה, ראוי כי ייתן דעתו על שלושת היסודות של ריצה נכונה.

צאו לרוץ – רוצו בעוצמה!

Leave a Reply

Your email address will not be published.